Thursday 24 May 2012

sampah


CINTA ?
cinta sebenarnya apa ? setelah semua yang aku lalui, rasa, telan. aku dah menjadi semakin tak tahu apa iu cinta. cinta yang aku rasa segalanya. kini buat aku jatuh melutut di kaki cinta. cilaka. itu yang aku rasa. dengan rasa cinta ini. aku seakan mati apabila mahu kehilangannya. duniaku terasa tak menentu. aku rebah, goyah. dengan rasa lebih rela aku benamkan diri di dasar bumi. agar aku tak merasa sakitnya itu. adakah itu cinta ? 

bukankah cinta itu membahagiakan. bukankah cinta itu menyenangkan. bukankah itu ? bukankah ini ? jadinya apa ? mungkin pada awalnya sahaja. kemudian apa ? lama kelamaan. cinta itu layu. membusuk. lalu di biar sehingga lunyai hancur. apakah sejahanam itu cinta ?

semakin hari aku menjadi semakin takut. takut untuk menghadapi kenyataan. takut untuk menerima kenyataan. kenyataan tentang apa ? kenyataan tentang akan hilangnya cinta itu. kenyataan akan terhapusnya cinta itu. kenyataan tentang rapuhnya cinta itu. jahanam.

cinta itu kian jauh. cinta cari bila perlu. cinta tegur bila mahu. cinta menyapa bila terasa. itu tidak lagi cinta. cinta itu hanya menyakitkan. memeritkan. hati ? jika bole di nyatakan. penuh bekas jahitan2 luka. tak pernah sekali kau nampak cinta. tapi tolonglah merasa. apa kau sudah buta cinta ? apa kau sudah tidak punya perasaan. kita berbeda. harus kau ingat tuh.

janji ? 
aku sudah muak dengannya. pergi jahanam sama janji. kita manusia. berjanji bila bahagia. memungkiri apabila mahu. dulu katanya itu. katanya ini. janjiku itu. janjiku ini. tapi sekarang apakah janji itu ? SAMPAH ! itu yang boleh aku katakan.

ini laaa antara yang terjadi cinta antara manusia. subhanAllah. seharusnya aku harus perbaiki hubungan ku denganMu. setelah itu barulah aku serahkan segalaNya padaMu Ya Tuhanku.

maaf. aku sedang terluka.
dan
sangat terluka..

No comments:

Post a Comment